fredag den 26. oktober 2007

Det svære valg!

Endnu en gang stiller Jesper Munk - i filoball-kredse kaldet 'Munken'- sin villa til rådighed som ramme for vores hyggelige årlige julefrokost. Det har - så vidt jeg ved - stået på helt fra hin fjerne fortid hvor filoball'en rullede for første gang.
Det er utroligt dejligt at kunne mødes igen i den fine stue på Lahnsgade 22. Det slider på inventaret, men Munkens (og Hoffes) gæstfrihed ser ud til at være uopslideligt.

Jeg mener at have hørt, at de gamle filoball'er kalder stedet for 'Klubhuset'. Måske kan præsidenten overtales til at rejse sig og lave et lille filoball-istisk historisk rids for os - de nye - , når vi nu samles lørdag d. 10. Nov.

Munken har et fadølsanlæg hvorudaf dejligt friskt skummende fadøl strømmer i en tilsyneladende endeløs strøm. I en mail til os skriver han:

Jeg forventer at have nok fadøl i huset til hele frokosten, men det er selvfølgelig helt op til Jer om I vil benytte Jer af det.
Det er jo væsenligt dyrere end flaskeøl.

Eksempel: 465,- / 25 ltr. Tuborg Classic, svarende til en pris på 6,20 pr. 0,33 ltr.

Mange hilsener fra Jesper Munk.


Det er op til os! Derfor spørges I - oh, ædle filoball-spillere: Vil I drikke fadøl eller ej?

Vis jeres demokratiske samfundssind, praktisér jeres optionale medborgerskab, acceptér jeres moralske pligt og deltag i denne vigtige beslutning. Nederst til højre finder I afstemningsboxen.

En skål for Munken!

2 kommentarer:

Saksesparkets mester sagde ...

Hej Keld, dit dejlige mandige handyr. Jeg svarer gerne på dejlig demokratisk vis for alle.....


Jeg syntes at der den 10 skal serveres lune Odin pilsnere og varm snaps. Der skal serveres sild som de bedst laves i Sverige (Sur Strömninger) der er dejligt gæret. Dette vil skabe den perfekte fest.

Ps. fik jeg nævnt at jeg er i Holland på dagen.... Julefrokosten bliver altså desværre afholdt i de røde lygters kvarter efter en god kop "kaffe".

Keldprof sagde ...

Kære Ulf!

Vi andre ønsker også det bedste for dig ;-). Og jeg må indrømme det blankt: Jeg kommer til at savne dig! Det er jeg sikker på, at alle gør! Hvor er det da bare ærgeligt du ikke kan være der!!

Men...god tur! Ring til os dernede fra. ik' ?!