søndag den 13. maj 2007

WHITE FLOWER POWER



Denne fredag d. 11.5. var vi ti fremmødte, og det var endnu en dag med tørt og forholdsvis mildt vejr med en lille smule vind fra vest-nordvest. Der blev spillet to gode kampe mellem hvid og blå. Og så var Ulf endelig - efter et længere ophold i Kina - tilbage på banen parat til at give den hele armen.

I første kamp trak hvid - efter et rimeligt ligeligt fordelt spil hvor begge hold skiftedes til at føre - fra, og vandt kampen overbevisende 10 - 7.

Efter en kort pause, hvor hvid måtte sige farvel til en af deres spillere, blev der lagt op til revance fra blå's side.
Trods en mand i overtal formåede blå ikke at få overtaget, og hvid var fuldstændig spilstyrende. Blå udlignede på et tidspunkt til stillingen 5 - 5, men takket være hvid's høje moral og sejrsvilje var de snart foran 7 - 5 igen. En stilling som blå, selv om de havde mange store - rent ud sagt megastore - chancer, ikke formåede at ændre på.

Efterhånden satte den kendsgerning. at hvid var i undertal, sit spor på deres præstation. Flere spillere måtte f.eks. i behandling for krampe, og blå kom til flere og flere chancer, stadig uden at evne at score. Desværre måtte kampen standses før et af holdene havde nået 10 mål. Klokken var blevet mange og flere måtte afsted, Men den moralske sejr kan man ikke tage fra hvid.

Det er vel ikke nødvendigt at skrive, at jeg spillede for hvid. Hvis andre har en anden opfattelse af kampen, opfordrer jeg dem til at smide en kommentar med det samme.

5 kommentarer:

Mr. President sagde ...

Hej Keld

Smuk beskrivelse af kampene d. 14.05. Jeg føler næsten, at jeg selv spillede med. Det betyder, at jeg kommer inspireret og motiveret på fredag. Jeg håber, du vil fortsætte din suveræne stil. Det siger jo sig selv, at du spillede for hvid, dit gamle næsehorn!

Mr. President

kagge sagde ...

Hej Keld.
Ja jeg skriver jo fra taberens synsvinkel - og her var det jo nærmest en rædselsfuld kamp.
Intet fungerede for vores hold vedkommende. Vi brændte på alt hvad der kunne brændes på og blev mere og mere frustrede og begyndte at hakke på hinanden.
Til slut gik Finn uden at sige farvel og jeg kaldte ham "gamle nar" - hvilket jeg ikke er særlig stolt af.

Keldprof sagde ...

Hej Kagge!

Dejligt at se dig på bloggen. Undskyld den lidt selvfede fremstilling af spillet, men.... håneretten, du ved.
Tja, jeg lagde nok mærke til, at der var lidt 'murren i krogene', men jeg håber da ikke, at det er noget der var alvorligt ment - eller for den sags skyld blev taget alvorligt.

Saksesparkets mester sagde ...

Jeg må sige Keld at din beskrivelse er fuldstændig som jeg selv oplevede den :-)

Ulf

Keldprof sagde ...

Heeej Ulf!

Fedt at du er på! Ja, ikke! Det er et naturalistisk billede af den skinbarlige......

Forøvrigt må du se at få 'sakset' dig selv ind i 'Præsidiet' - mester - , hvor du hører til. Send lige en mail til filloball@gmail.com, og få tilsendt en invitation, ik'?

Hilsen Keld